Loading... Please wait...

Promoţii pe e-mail


Leacuri pentru astenie

ASTENIA

Astenia de primavara se caracterizeaza printr-o oboseala generala a organismului, insotita de slabiciune fizica, fara o cauza bine definita, afectand sfera psihica, fizica, intelectuala sau sexuala.
Primavara auzim peste tot de astenie, acea stare de slabiciune generalizata cauzata de schimbarile de temperatura si de lumina in exces, pe care le aduce cu el acest anotimp. Organismul este epuizat, lipsit de vitalitate si forta din cauza carentelor alimentare, deoarece iarna se consuma multe alimente conservate, care au un aport redus de vitamine si saruri minerale.
In aceasta perioada pot intra in meniul nostru verdeturile de sezon, verdeturi care au inceput sa apara pe tarabele din piete. Este cunoscuta de multa vreme influenta benefica asupra organismului a unei cure de urzici. Consumul de urzici este important pentru organism datorita complexului de saruri de fier, vitamina C si vitamina A. Aceste vitamine cresc rezistenta la infectii si imbunatatesc simtul vazului. De asemenea, vitamina B12 continuta de urzici are un efect antianemic, iar sarurile minerale diverse cu care sunt inzestrate aceste plante ajuta organismul uman sa se intareasca in confruntarea cu astenia de primavara. Salata verde precum si loboda alba si rosie contin vitaminele din complexul B si sarurile minerale necesare sistemului nervos pentru refacerea organismului. Loboda are in plus o actiune diuretica si depurativa. In afara efectelor pe care le au impotriva asteniei de primavara, fructele si legumele fac ca alimentatia noastra sa fie mult mai sanatoasa.

Leacuri pentru astenie

Tijele si frunzele de papadie sunt cel mai puternic detoxifiant al primaverii.Papadia (Taraxacum officinalis) despovareaza de toxine ficatul si colonul, regleaza si stimuleaza digestia si ajuta la eliminarea masiva a toxinelor din organism. Se consuma zilnic, pe stomacul gol, 5-10 tije de papadie neinflorita sau o mana de frunze verzi (sub forma de salata). O cura dureaza minimum sapte zile.
Tinctura de rozmarin - are un efect tonic nervos si cardiac puternic, fiind indicata mai ales in cazul asteniei care apare la persoanele hipotensive, cu predispozitie spre melancolie sau depresie. De asemenea, are un efect de stabilizare a emotiilor, fiind recomandata firilor mai labile, care trec cu repeziciune de la o stare la alta.
Macesele reprezinta cel mai puternic vitaminizant C din flora noastra. Sunt un remediu foarte valoros in cazul oboselii cronice, slabiciune, dureri difuze in oase, apetit alimentar inconstant, sangerari ale gingiilor, scaderea imunitatii.
Drojdia de bere
este o adevarata colectie de vitamine din complexul B. O lingurita de drojdie de bere proaspata, administrata cu putina miere sau fara, ajuta la redobandirea formei fizice si psihice.
Polenul este cel mai complex medicament-aliment, insa trebuie administrat cu prudenta pentru ca poate da alergii. Se administreaza 2 lingurite pe zi, dupa mese.
Mierea, propolisul si laptisorul de matca sunt ajutoare de nadejde cu care intampinam primavara. Calitatile lor si bogatia de elemente nutritive continute nu mai sunt un secret pentru nimeni. Se pare ca o lingura de miere pe zi (dizolvata intr-un pahar de apa calda) ajuta la mentinerea echilibrului de vitamine si minerale de care organismul are atata nevoie. Carentele alimentare, aportul redus de vitamine si minerale de care are parte organismul in timpul iernii duc la instalarea asteniei. Totusi, semnalul privind deficitul unei de vitamine si minerale din organism poate imbraca diverse simptome.
Exercitiul fizic zilnic moderat, plimbarile in aer liber, mersul pe jos sau cu bicicleta si exercitiile de fitness pot ajuta foarte mult la fortificarea organismului. La acestea se adauga un regim alimentar sarac in fainoase si dulciuri, dar fractionat in patru sau cinci mese pe zi, cu un consum bogat de fructe si legume proaspete. Dintre legume sunt recomandate in special morcovii, varza, spanacul, salata, ceapa, usturoiul si mararul. Iar dintre fructe: caisele, prunele, strugurii, lamaile, portocalele, grape-fruit, merele, sub forma de sucuri sau salate, consumate cel putin o data pe zi. Alte elemente importante pentru alimentatia din aceasta perioada sint mierea si preparatele din miere si polen.
Fructele uscate pot fi rontaite ca atare sau tocate si amestecate in orez fiert cu lapte si racit. Important este sa nu fie prelucrate termic, pentru a-si pastra intact continutul de vitamine.
Curmalele spre exemplu, contin fosfor, calciu, fier, magneziu si vitaminele A, B1, B2, C si D. Sunt foarte nutritive, motiv pentru care trebuie consumate cu prudenta de persoanele predispuse la obezitate (100 grame curmale inseamna 350 calorii!). Sint un bun energizant si remineralizant, intaresc musculatura si sistemul nervos, iar dupa unii autori intarzie si imbatranirea. Datorita acestor calitati, reprezinta un aliment excelent in caz de astenie, dar si de convalescenta, carente ale unor minerale, anemie cu diferite cauze, efort fizic prelungit, sarcina sau batranete.
Smochinele
au calciu, fier, mangan si vitaminele A, B, C si PP. Sint nutrive, usor digerabile, emoliente dar si laxative, motiv pentru care trebuie consumate cu prudenta de cei predispusi la diaree. Constituie un bun intaritor fizic si nervos, ceea ce le face utile in astenii, ca si copiilor, batrinilor, gravidelor, celor cu stari febrile, in constipatii, iritatii si inflamatii gastrointestinale, urinare sau pulmonare.
Stafidele pastreaza toate calitatile strugurilor proaspeti, concentrindu-le. Contin calciu, magneziu, mangan, sodiu, clor, siliciu, oxid de fier si de magneziu, iod, vitaminele A si B etc. Sint un bun energizant si ajuta la pastrarea vederii agere pina la virste inaintate. Sint indicate atat in astenii, pe care le pot influenta favorabil chiar si dupa o zi de "tratament", cat si in afectiuni pulmonare, traheale, renale si hepatice.
Rezultate bune in lupta cu astenia de primavara se obtin si cu fructe uscate indigene (mere, pere, prune, caise). Acestea sint insa mai putin nutritive, au proprietati laxative mai puternice si trebuie consumate in cantitati mai mari pentru a induce efecte energizante similare curmalelor, smochinelor sau stafidelor.
Specialistii in nutritie mai recomanda sa consumam in aceasta perioada fructele bogate in vitamina C (portocalele, lamaile, macesele si kiwi) dar si sa mancam ciocolata, deoarece aceasta stimuleaza organismul, fiind bogata in magneziu, potasiu, fosfor si fier.

Persoanele ingrijorate,
stresate, obosite in exces, ar trebui sa petreaca un timp indelungat afara si sa practice sport in aerul curat al primaverii. Procedand astfel, se activeaza serotonina (aceasta substanta este corelata cu starea sufleteasca; diferite medicamente care ajuta la prelungirea efectelor ei sunt folosite drept antidepresive), opusa melatoninei - hormon produs de glanda pineala la intuneric, responsabil pentru febra emotiilor din timpul primaverii. Astfel de activitati te vor ajuta sa treci peste neplacutele senzatii specifice oboselii.
O alimentatie echilibrata, bogata in vitamine, evitarea dulciurilor concentrate, a zaharului, in general, si a cafelei, alaturi de un somn odihnitor si suficient, plus exercitii fizice regulate sunt masurile care trebuiesc luate de catre persoanele atinse de astenia de primavara, pentru a-si recapata progresiv energia.
De asemenea, pentru relaxarea organismului sunt indicate si baile cu esente aromatice. Printre plantele indicate de fitoterapeuti se numara: cicoarea, coada soricelului, papadia, salata si urzica






TOP-SITEURI - Cele mai vizitate siteuri astazi Top25.ro Sanatate si Familie